Vi var fullstendig avhengig av compositing for å få den looken vi ville på filmen vår, multipassing gav oss større frihet til å rendre om igjenn ting vi ville endre uten å måtte rendre alt på nytt. Et typisk klipp bestod gjerne av :
* 1 eller flere karakterpass
* 1 miljøpass
* 1 AmbientOcclusion pass for miljøet
* Skyggepass for karakterer
* kontaktskyggepass(AO) for karakterer
* et eller flere egene pass for gress i de klippene der vi brukte gress
* AO pass for gress i et par tilfeller
* Bakgrunnspass med fjell
* flammepass i en del tilfeller
* Zdepth pass
* diverse custom rendrede grayscale masker for blannt annet fargekorreksjon
Fargekorreksjon i post spillte en veldig stor rolle for oss, klippene så gjerne veldig grå og kjedelige ut direkte fra max, her er et eksempel:
Før fargekorreksjon :

Etter fargekorreksjon :

Fargekorreksjonen er gjordt individuellt for hvert enkelt pass, og med forsjellige grayscalemasker for å inkludere/eksludere ting fra korreksjonen.
Her er enda noen eksempler på fargekorreksjon.
Før:

Etter:

Før:

Etter:

Før:

Etter:

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar